0

Elektronikus számlázás

2021. szeptember 8., szerda 13:55

Kedves Vásárlóink és Viszonteladói partnereink!

Augusztus 13-tól cégünk átáll az elektronikus számlázásra, melyet az eddigiekhez is hasonlóan a rendelés véglegesítése után pdf formátumban küldünk ki a vásárlásnál megadott e-mail címre.

Mit jelent az e-számla? Mi a különbség a hagyományos és az elektronikus számla között? Miért jobb e-számlát használni? Hogyan kell tárolni, átadni és milyen szabályok vonatkoznak az elektronikus számlára? Most cikkünkből ezeket megtudhatod..

 

 

 

Mi is az-az e-számla?

Az általános forgalmi adóról szóló törvény értelmében egy olyan dokumentum, amelyet elektronikus formában állítanak ki és fogadnak be. A jogszabály ezen kívül meghatároz bizonyos követelményeket, amelyeknek meg kell felelnie az e-számlának.

Biztosítani kell a számlák…

-eredetének hitelességét

-tartalmának sértetlenségét

-olvashatóságát
 

Az elektronikus számla jogszabályi háttere és története

Az e-számláról az ÁFA törvény 175. §-a rendelkezik. A jogszabály meghatároz bizonyos követelményeket, amelyeknek meg kell felelnie az elektronikus bizonylatnak.

Az elektronikus számla fogalma 2004-ben született a Számviteli törvényben. Nem csak Magyarországon, de Európában sincs régen a köztudatban. Eleinte egyáltalán nem örvendett nagy népszerűségnek, mindössze az utóbbi néhány évben kezdett ismertebbé és elterejdtebbé válni az e-számlázás.

Mi a különbség a hagyományos (papír alapú) és az elektronikus számla között?

A hagyományos számlát a címzettnek kinyomtatott formában kell megkapnia.  Ha a számlát a kiállító nyomtatja ki, akkor a kinyomtatott számlát el is kell juttatnia címzetthez. Ezt megteheted hagyományos, postai úton is, vagy pl. futárral.

A kinyomtatást nem kötelező a kiállítónak elvégezni, ezt megteheti a címzett is. Például, ha elektronikusan megkapja és maga kinyomtatja.

Milyen számlázó programot használj, ha hazai jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát (e-számlát) szeretnél készíteni? Olyat, amely biztosítja az előzőekben említett követelmények teljesítését.

Elektronikus számla csak elektronikus adatként őrizhető meg. Azt sem neked, sem a címzettnek, sem a könyvelődnek nem kell kinyomtatnia. Ezáltal jelentős nyomtatási és postázási költséget takaríthatsz meg.

Az elektronikus számla kinyomtatását a törvény nem tiltja, de elektronikus formában megőrizve minősül számviteli bizonylatnak.

Érdemes körültekintően számlázó programot választanod, hiszen nem mindegyik tartalmazza az elektronikus számlázás funkciót. Billingo online számlázóval mindez nagyon könnyű és szupergyors! A számla kiállításánál csak be kell jelölnöd, hogy hagyományos, vagy elektronikus számlát hozol létre.

Milyen adatokat tartalmaz az e-számla?

A hagyományos és az elektronikus számla kötelező tartalmi elemei teljes mértékben megegyeznek. 

Minden esetben kötelező feltüntetni az alábbiakat:

-a számla sorszáma, amely egyértelműen azonosítja a példányt

-a számlát kiállítójának neve, címe és adószáma

-a vevő neve és címe

-számla kelte

-vevő - belföldi adóalany - adószáma (2020. július 1-től)

-az értékesített termék vagy szolgáltatás megnevezése, mennyisége és nettó egységára (vagyis adó nélküli értéke)

-a számla nettó összértéke

-az ÁFA százalékban és értékkel is kifejezve

AMI PLUSZ: Az elektronikus számlának meg kell felelnie a bevezetőben említett törvényi követelményeknek. 

Az elektronikus számla megőrzése

E-számla csak elektronikus adatként őrizhető meg, nem szükséges kinyomtatnod. Ezáltal jelentős nyomtatási és postázási költséget takaríthatsz meg.

 

Kinyomtatását a törvény nem tiltja, de elektronikus formában megőrizve minősül számviteli bizonylatnak.
 

 

Az elektronikus számla tárolásakor biztosítani kell a folyamatos olvashatóságot, valamint hogy a bizonylatokat nem lehet utólagosan módosítani. Emellett azt is, hogy biztosan védve legyen elvesztéstől, a véletlen megsemmisüléstől. Ez egyben azt is jelenti, hogy nem elegendő egyetlen számítógépen vagy pendrive-on tárolni. Fontos, hogy több helyen is mentésre kerüljön és tárolás módja dokumentálva legyen.

 

Az e-számlát a vevőnek sem kell kinyomtatnia, elegendő fájl formájában tárolni.
 

Mik az e-számla előnyei?

Az elektronikus számlák - bár sokan még mindig idegenkednek tőle - rengeteg helyet, energiát és pénzt spórolnak. 


Digitális bizonylatokkal hatékonyabbá és gyorsabbá teheted az adminisztrációt és környezettudatosabb lehetsz. 

 

Az e-számlák befogadására és tárolására kialakíthatsz saját rendszert.
 

-költséghatékonyak, hiszen nem kell kinyomtatnod és postára adnod, egyszerűen elektronikusan úton továbbíthatod őket

-folyamatosan nyomon követhető az e-számlák státusza

-nem kell megoldanod a helyigényes tárolást, hiszen fájlként kell megőrizni a kiállított számlákat

-könnyedén, néhány kattintással kereshetsz a számlák között

-nem kell szkennelned, a könyvelési anyaggal rohangálnod, bármikor továbbíthatod őket digitális formában a könyvelőnek, hozzáférést adhatsz számára számláidhoz

-az e-számlát azonnal megkapja a címzett, így szerencsés esetben a kintlévőségek is hamarabb beérkeznek

rendkívül kényelmes számlázási megoldás

Mi az az időbélyeg?

Az időbélyeg nem más, mint egy digitális dátumbélyegző. Igazolja a számla létrehozásának pontos időpontját. Ellenőrizhető, hogy a számlát ki, mikor és kinek állította ki.
 

Az időpont hitelessége miatt az időbélyegeket egy hiteles időbélyeg szolgáltatótól kell megvásárolni és egy algoritmussal a dokumentumhoz rendelni. Ez a formátum a minősített időbélyeg. Az időbélyeg pontos időpontot tartalmaz (év, hó, nap, óra, perc, másodperc stb.).

 

Ha egy dokumentumon elektronikus aláírás és időbélyeg egyaránt szerepel, akkor bizonyítható, hogy a dokumentumot ki írta alá. Továbbá az is, hogy a dokumentumot az időbélyegben szereplő időpontban írták alá, és azóta nem változhatott meg.

 

Az e-számla kontírozása

Az elektronikus számlákat elektronikus úton kell feldolgozni. Az e-számlákat az Áfa törvény értelmében ugyanúgy kell könyvelni, mint a hagyományos, papír alapú példányokat. Így a tévhitekkel ellentétben könyvelődnek nem kell emiatt extra adminisztrációs terheket a nyakába vennie.

 

Mivel az e-számlákat elektronikus adatként kell tárolni, sokan azt hiszik, hogy azokat nem szabad kinyomtatni. Ez abszolút nem igaz! Az elektronikus számla könyvelése céljából - amennyiben erre igény van - nyugodtan megteheted, egyedül arra kell figyelni, hogy egy esetleges adóhatósági ellenőrzés során kizárólag az eredeti, digitális számlát mutasd be. A nyomtatott verzió ugyanis nem számít hiteles számviteli bizonylatnak.
 

 

A NAV állásfoglalása szerint az e-számlák nyomtatott példányait tilos kontírozni és a könyvelésbe sem tehetők be. Ilyen esetekben mindig az eredeti e-számlát kell használni, méghozzá digitális formában. Ez viszont abból a szempontból könnyítést jelent, hogy a kontírozási információkat nem kell magán az e-számlán rögzíteni.
 

Mit kell tenned, ha elektronikus számlát kapsz?

Mind a hagyományos, mind az e-számla esetében fontos, hogy a számla vevője befogadja a számlát. Azonban a vásárlónak nem kötelező befogadnia az elektronikus számlát.
 

 

Mind a magyar jogszabályok, mind az EU-s irányelvek szabadságot adnak e tekintetben.
 

 

A 2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról 175. § (3) b) bekezdése az alábbiak szerint fogalmaz:

 

(3)229 Az elektronikus számla alkalmazásának feltétele

a) a (2) bekezdés b) pontjában említett esetben, hogy a számlakibocsátásra kötelezett és a termék beszerzője, szolgáltatás igénybevevője előzetesen és írásban megállapodjon az EDI alkalmazásáról és használatáról;

b) egyéb esetben a számlabefogadó beleegyezése, kivéve, ha jogszabály ettől eltérően rendelkezik.

 

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy szükséges a számla befogadójának hozzájárulása. Ez történhet szóban, írásban vagy ráutaló magatartással, például az elektronikus számla befogadásával.

 

Ez fordított esetben is igaz, azaz ha valaki idegenkedik az e-számlától, akkor azt jeleznie kell a számla kiállítója felé, hogy hagyományos, papír alapú számlát szeretne.

 

Amennyiben Önnek szüksége van papír alapú számlára, kérjük minden rendelés leadásakor legyen szíves azt jelezni a megjegyzés rovatban!

Utólagosan nem áll módunkban módosítani számláját!

forrás: billingo.hu

Hírlevél feliratkozás

Rólunk

Engedd meg, hogy pár sorban bemutassuk Neked a Gézengúz Pelenkadiszkontot és webáruházat.

2008-ban indítottuk el kereskedésünket, mely családi vállalkozásként indult, majd az évek során folyamatosan bővítettük kínálatunkat, figyelembe véve a vásárlók igényeit is. Jelenleg 500 nm-en kínáljuk termékeinket, széles választékban.

Mára már kis és nagykereskedésként működünk, számos partnerrel állunk kapcsolatban, ennek is köszönhető, hogy a nálunk vásárolt termékeket diszkont árakon tudjuk biztosítani.

Kedvező áraink elérhetők mind az anyukák, mind a kereskedők számára egyaránt.
Nálunk megtalálod a közkedvelt, ismert márkákat és az import, gazdaságos csomagolású termékeket is.  

Folyamatos akciókkal, nyereményjátékokkal, ajándékkal kedveskedünk, melyekről hírlevelünkön, illetve webáruházunkon keresztül értesülhetsz.

Webáruházunknál arra törekedtünk, hogy mindent megtalálj, amire a babádnak szüksége lehet.

Fő arculatunk a pelenkák, törlőkendők, babaápolási termékek és játékok forgalmazása.

Minden anyuka számára elvárás, hogy gyermeke komfortérzete a legjobb legyen és ehhez szobatiszta korszakáig elengedhetetlen a megfelelő minőségű pelenka kiválasztása. Rendelkeznie kell magas nedvszívó képességgel, megfelelő nedvességzáró tulajdonsággal és minőnőségi anyagborítással ahhoz, hogy a pici bőre egészséges maradhasson. Pelenkáink forgalmazásánál ezeket a szempontokat tartjuk fontosnak. Ezeket a pelenkákat mi is leteszteltük – házilag, hogy meggyőződhessünk arról, valóban megfelelnek-e a kívánalmaknak.

Fontos számunkra, hogy vásárlóink elégedettek legyenek a nálunk vásárolt termékekkel!

Egy kis összefoglaló, miért is minket válassz, ha online rendelésről van szó:

  • Kényelmes      
  • Több éve a piacon vagyunk        
  • Minőségi termékek    
  • Kedvező árak
  • Akár ingyenes házhozszállítás
  • Garanciális termékek   
  • Folyamatos akciók       
  • Áttekinthető
  • Gyors 

Rendelj webáruházunkból néhány kattintással, és csomagod 1-2 napon belül már meg is kapod, sorbanállás és cipekedés nélkül!

Jó böngészést kívánunk!

Átvételi telephely: 1184 Budapest, Üllői út 288.

Egyéni vásárlóknak: +36-70/5959-044
Viszonteladó partnereinknek: +36-70/6121-360

info@pelenkaakcio.hu

Hétfő-Kedd- Csütörtök: 8.00-16.00
Szerda: 8.00-17.00
Péntek: 8.00-15.00
Szombat-Vasárnap: ZÁRVA

A böngészőjében cookie-kat (adatfájlokat) tárolunk a felhasználói élmény javítása érdekében. További információk
Kosár tartalma
Vásároljon még 24 999 Ft értékben az ingyenes házhozszállításhoz
Vásároljon még 24 999 Ft értékben az ingyenes házhozszállításhoz
Tovább a kosárhoz